Будь-який компресор - це складний механізм, що повинен чітко і своєчасно виконувати величезний обсяг роботи, особливо, якщо мова про промислові пристрої. Один з основних елементів цієї складної системи - гвинтовий блок. Найчастіше, саме він є найбільш тендітною і технологічною деталлю всього пристрою. А значить, саме він більш схильний до несправностей і швидкого зносу.
Профілактика
Сучасні виробники, враховуючи цю тенденцію, намагаються мінімізувати цей ефект. В результаті, гвинтові блоки в останніх моделях здатні працювати аж до сорока тисяч годин. Але це тільки в разі повного дотримання всіх рекомендацій і використання тільки тих витратних матеріалів, що були регламентовані виробником, а також за наявності постійних «профілактичних процедур». Якщо ж режим порушений - деякі елементи з найбільшим навантаженням і мінімальним захистом (сальники і підшипники найчастіше) зношуються значно швидше. Вже через 10 000 - 15 000 годин вони починають виходити з ладу. Власне, ремонт гвинтового блоку буває фактично двох видів.
Заміна та ремонт гвинтових пар
1. Превентивна заміна підшипників і сальників. Після діагностики, майстер займається капітальною заміною сальників і підшипників у всіх елементах пристрою. Також, проводиться чистка масляних каналів, вирівнюється відстань між роторами і корпусом, освіжається фарба гвинтового елемента. Це складна і копітка робота, але вона вимагає не так багато витрат. Найчастіше, процедуру проводять під час планового огляду при досягненні механізмом годин роботи, близьких до критичних. Це дає можливість попередити більш серйозні несправності.2. Ремонт після заклинювання механізму. Якщо вчасно не було проведено попередній варіант ремонту, то відбувається заклинювання. В якийсь момент, один з підшипників приходить в повну непридатність і порушується робота всього гвинтового блоку. Заздалегідь передбачити, який саме елемент постраждає - не можна. Як і спрогнозувати яких збитків буде завдано всьому механізму. Тут багато залежить від захисних систем і швидкості реакції працівників, які повинні зупинити роботу пристрою. Рідко пошкоджені частини придатні до ремонту і використовувати повторно. Їх доводиться змінювати. Кількість операцій зростає, як і час їх проведення. В результаті, різко збільшується і вартість подібного ремонту. Крім того, якщо перший варіант ремонту можна спланувати з мінімальними втратами корисного часу механізму, то у другому випадку все відбувається спонтанно, і несправність може статися у найбільш незручний момент.
Специфічні несправності
Бувають і значно більш специфічні несправності, такі як деформація або тріщини лопастей, корпусу або навіть знос елементів конструкції (штифтів, роторів, пластин ...). Але ці проблеми значно менш ймовірні і, найчастіше, викликані все тією ж неправильною роботою підшипників або заводським браком. У такому випадку можлива як повна заміна пошкодженого елементу, так і відновлення його робочих функцій. У виняткових випадках, гвинтовий блок не піддається ремонту або вимагає значних коштів для цього. Тоді доведеться його міняти. Але і з установкою нового вам також готові допомогти фахівці BTS-Group.